آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی
قال الله تبارک و تعالی: قد افلح من زکاها و قدخاب من دساها و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. همه می دانیم که اخلاق گم شده روزگار ماست و این سایت برای ارائه سخنان استاد اخلاق و عرفان محدث و فقیه و عارف بالله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم) ابراهیمی جرجانی راه اندازی شده است. عرفان ما برگرفته از ادعیه و سخنان معصومین علیهم‌السلام است که در مصباح الشریعه، مفاتیح الجنان، چهل حدیث امام خمینی رضوان الله علیه و سایر کتب روایی گنجانده شده است. تنها شرطش این است که از دو لب معصوم علیه‌السلام صادر شده باشد و بس. ولی بدون استاد و مرشد به جایی نخواهی رسید. اگر خواستید با استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله جرجانی صحبت کنید و از ایشان دستورالعمل بگیرید کافی است گوشی تلفن را بردارید و با شماره 32220851-051 تماس بگیرید. جلسات منزل استاد سی و چند سال است که در شب‌های پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهدالرضاعلیه‌السلام خیابان آیت الله بهجت 7-پلاک2/13 برگزار می‌شود که شما می توانید حضورا خدمت استاد برسید و از بیانات شیوای ایشان بهره ببرید.
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

راه غلبه بر نفس

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ب.ظ

برخورد انسان با نفس به دو صورت امکان پذیر است، گاهی انسان با او از در مماشات و اطاعت و سازش وارد می‌شود و بدون هیچ مقاومتی به خواهش‌های او پاسخ مثبت می‌دهد که در این صورت نفس قوی شده و فرمانروای مطلق بدن می‌گردد و امر و نهی می‌نماید و امر به زشتی‌ها و پلیدی‌ها می‌نماید.

و گاهی هم انسان سرسختانه با او به نبرد برمی‌خیزد. وقتی انسان با نفس خویش مبارزه کند کم کم این حالت برای نفس ملکه گردیده و رسوخ می‌کند و به صورت یک حالت عادی و ثابت تبدیل می‌گردد، به طوری که دیگر برای او خلاف آن حالت سخت و بعضاً غیر ممکن می‌گردد. فألهمها فجورها و تقواها. «سوره شمس(91)آیه8»

این مطلب را در لابلای سخنان استاد آیت‌الله محدث جرجانی به کرات همگان دیده و شنیده‌ایم. به عنوان مثال زمانی که بنده در بیرجند بودم(سال‌های 84 و 85) و معظم له به آنجا تشریف آورده بودند، فرمودند: بنده همیشه شب‌ها به طرف شانه راست می‌خوابم و اگر بخواهم به طرف شانه چپ بخوابم نمی‌توانم، یا در همان زمان در باره رهاشدن از مکر نفس خدعه‌گر و مکار در خصوص چشم‌چرانی و خیانت به نوامیس دیگران و غلبه بر آن فرمودند: من که الحمدلله از شرش راحت شدم.

خوب معلوم است اگر انسان به نفس خویش به چشم یک دشمن سرسخت نگاه کند و با او از در سازش در نیاید بلکه با او مدام نبرد کنند این دشمن نابکار بالاخره تسلیم شما خواهد شد و به بند شما در خواهد آمد.

این مطلب بعینه برای حقیر از طریق خواب‌های رحمانی ثابت شده که این آیه رحمانی و عارف جلیل‌القدر و اسوه اخلاق یعنی حضرت آیت‌الله جرجانی روحی له الفداء اصلاً نفس ندارند و به هیچ وجه من‌الوجوه تابع هوی و هوس نیستند. اینجاست که سخن خدای متعال در مورد رسول خاتم صلی الله علیه و آله را بهتر متوجه می‌شویم آنجا که فرمود: و ما ینطق عن الهوی إن هو إلا وحی یوحی. «سوره نجم(53)آیه3». و چه تلخ ناگوار است این فراز از تاریخ که دومی در لحظات آخر حیات دنیوی این رسول رحمت و پیامبر خاتم و انسان برتر، آن گونه گستاخانه و بی شرمانه در برابر امر آن حضرت برای آوردن کاغذ و قلم بگوید: إن الرجل لیهجر. یعنی نستجیر بالله این مرد دارد هذیان می‌گوید. و عجیب‌تر اینکه همین فرد وقتی عثمان مشغول نوشتن وصیت ابوبکر گردید و ابوبکر بیهوش گردید و عثمان به نیابت از ابوبکر از عمر به عنوان جانشین و خلیفه بعدی وی نام برد این سخن را نگفت که إن الرجل لیهجر!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۱
مرتضی آزاد

نظرات  (۱)

سلام وعرض ادب واحترام خدمت شمادوست بزرگوار
باافتخار شمادروبلاگ مالینک شدید.یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">