آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی
قال الله تبارک و تعالی: قد افلح من زکاها و قدخاب من دساها و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. همه می دانیم که اخلاق گم شده روزگار ماست و این سایت برای ارائه سخنان استاد اخلاق و عرفان محدث و فقیه و عارف بالله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم) ابراهیمی جرجانی راه اندازی شده است. عرفان ما برگرفته از ادعیه و سخنان معصومین علیهم‌السلام است که در مصباح الشریعه، مفاتیح الجنان، چهل حدیث امام خمینی رضوان الله علیه و سایر کتب روایی گنجانده شده است. تنها شرطش این است که از دو لب معصوم علیه‌السلام صادر شده باشد و بس. ولی بدون استاد و مرشد به جایی نخواهی رسید. اگر خواستید با استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله جرجانی صحبت کنید و از ایشان دستورالعمل بگیرید کافی است گوشی تلفن را بردارید و با شماره 32220851-051 تماس بگیرید. جلسات منزل استاد سی و چند سال است که در شب‌های پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهدالرضاعلیه‌السلام خیابان آیت الله بهجت 7-پلاک2/13 برگزار می‌شود که شما می توانید حضورا خدمت استاد برسید و از بیانات شیوای ایشان بهره ببرید.
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

اقسام شُکر

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ق.ظ

یکی از مطالب مهم شب گذشته استاد آیت الله محدث جرجانی که شب گذشته در حسینیه سیادت بیان شد این موضوع بود:

شُکر بر سه قسم است:

1- شُکر لفظی: یعنی گفتن شکراً لله با زبان و سجده شکر کردن. این شکر از همه اقسام شکر آسان‌تر و همگانی تر است، همه این شکر را دارند، حتی دزدها هم وقتی موفق به سرقت مالی می شوند می گویند خدا را شکر که گیر نیفتادیم. این شکر کمال نیست.

2- شُکر عملی: یعنی به کار گرفتن نعمت‌های خدا را در جای خودش. این شکر که انسان هر یک زا نعمت های خدا مثل گوش، چشم، زبان و ... را در جای خودش به کار گیرد خیلی سخت است. اگر انسان قدر نعمتهایی که خدا به او داده نداند ودر جای خود از آنها استفاده نکند خداوند در قرآن فرموده و إن کفرتم إن عذابی لشدید، و آن نعمت را از انسان می گیرد. پس کسی که نابینا شده ممکن است به خاطر این باشد که موقع بینایی از این نعمت چشم درست و به جا استفاده نکرده است لذا خدا هم این نعمت را از او گرفته است.

3- شُکر عرفانی و توحیدی: یعنی در هر نعمتی منعم را دیدن. این شکر از همه خواسته نشده فقط از اولیاء خدا و عرفا خواسته شده است. مانند امیرالمؤمنین علیه‌السلام که می فرماید: ما رأیت شیئاً إلا و ر أیت الله قبله و بعده و فیه و معه؛ یعنی من هیچ چیزی را ندیدم مگر آنکه خدا را با او و در او و قبل و بعد او دیدم. و بابا طاهر عریان هم می گوید: به صحرا بنگرم صحرا تِ بینم، به دریا بنگرم دریا تِ بینم، به هر جا بگرم کوه و در و دشت، نشان از قامت رعنا تِ بینم. این همان است که نقل شده شهید دستغیب می فرمود: الله اکبر! چه هندوانه هایی! لا اله إلا الله! چه گلابی هایی! چه خربزه هایی! خدا را در دانه های برنج و ارزن و ... دیدن. که شاعر هم می گوید: گر شبی در خانه جانانه مهمانت کنند، گول نعمت را نخور مشغول صاحبخانه باش.    

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۶
مرتضی آزاد

نظرات  (۶)

سلام
آموزنده بود.
ماجور باشید
الهی ک عمل کننده باشیم.
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۳۱ علیرضا زارعی
احسنت
موفق باشید انشالله
واقغا وبلاگ غنی دارید
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۴۲ محمد فرهادیان
سلام سر زدم .پیوندت کردم پیوندم کن
سلام
زیبا بود
۲۶ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۵۳ امیرحمزه نظری
سلام ممنون که به سایت ما سر زدید منم به رسم ادب سر زدم واقعآ عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">