آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی
قال الله تبارک و تعالی: قد افلح من زکاها و قدخاب من دساها و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. همه می دانیم که اخلاق گم شده روزگار ماست و این سایت برای ارائه سخنان استاد اخلاق و عرفان محدث و فقیه و عارف بالله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم) ابراهیمی جرجانی راه اندازی شده است. عرفان ما برگرفته از ادعیه و سخنان معصومین علیهم‌السلام است که در مصباح الشریعه، مفاتیح الجنان، چهل حدیث امام خمینی رضوان الله علیه و سایر کتب روایی گنجانده شده است. تنها شرطش این است که از دو لب معصوم علیه‌السلام صادر شده باشد و بس. ولی بدون استاد و مرشد به جایی نخواهی رسید. اگر خواستید با استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله جرجانی صحبت کنید و از ایشان دستورالعمل بگیرید کافی است گوشی تلفن را بردارید و با شماره 32220851-051 تماس بگیرید. جلسات منزل استاد سی و چند سال است که در شب‌های پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهدالرضاعلیه‌السلام خیابان آیت الله بهجت 7-پلاک2/13 برگزار می‌شود که شما می توانید حضورا خدمت استاد برسید و از بیانات شیوای ایشان بهره ببرید.
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

نقل کرده‌اند: عارفی برده‌ای خرید. سؤال کرد از برده‌اش که اسمت چیست؟ برده گفت: من اسمی ندارم هر چه بنامی. پرسید: شغلت چیست؟ گفت: هر چه تو امر کنی. پرسید: چه می‌خوری؟ گفت: هر چه به من بخورانی(بدهی بخورم)پرسید: چه می‌پوشی؟ گفت: هر چه به من بپوشانی. عارف گفت: مگر تو انسان نیستی؟ برده گفت: چرا. گفت: پس چرا اختیار نداری؟ چیزی نمی‎گویی؟ برده گفت: آقا! من بنده و عبد هستم. شما مولا و صاحب منی. بنده در مقابل مولا اختیاری ندارد. خدا شاهد است اگر بیست و چهار ساعت اینگونه در مقابل خدا و پیغمبر بندگی کنیم بار هفتاد سال را بسته ایم. این عارف گریه کرد و اشک ریخت و گفت: ای وای بر من این عبد مجازی من است و من مولای مجازی اویم. اینگونه در مقابل من تسلیم است. پس وای به حال من که در مقابل خدا و مولای حقیقی خودم این گونه نیستم. 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۱:۳۳
مرتضی آزاد

من یک بار برایم سؤال شده بود که اینها با چه جرأتی رفتند و شمر روی سینه امام و حجت خدا نشست!؟ آن قدر این جریان مهم جلوه کرد که سؤال شده بود و با حالت گریه در همین حال خوابیدم(حدود بیست و پنج سال پیش)در عالم رؤیا دیدم داخل حسینیه ای هستم دیدم سر بریدۀ ابی عبدالله(ع) را آوردند. دیدم محاسن ایشان حدود پنجاه و خورده ای ساله نشان می‌داد، جو و گندمی بود. من وقتی سر مبارک را گرفتم داد و فریاد و ناله زدم که از خواب پریدم. از جسد و سر بریدۀ امام می ترسیدند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۱:۲۲
مرتضی آزاد

مدارا کردن با دیگران و سر سازش داشتن نشانۀ عقل است. عقل کامل را لُب می گویند. انسان نارسائی هایی که دیگران دارند را تحمل کند. کج فکری های دیگران را تحمل کرده و زود عصبانی نشود. زود نرنجد. زود رنجی علامت کِبر است. کسانی که زود ناراحت می شوند و قهر می کنند کِبر درونی دارند. کسی که تواضع دارد دیر ناراحت می شود. 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۵
مرتضی آزاد

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد آیت الله جرجانی در منزل آقای قره باغی

1393/06/09

موضوع سخنرانی : اوصاف اولیاء خدا

(دریافت)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۰:۲۹
مرتضی آزاد

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد آیت الله جرجانی در منزل آیت الله دستور

1393/06/09

موضوع سخنرانی : صفات نیکوکاران در روایات و آیات

(دریافت)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۰:۰۶
مرتضی آزاد

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد جرجانی در جلسه ثقلین

1393/06/08

موضوع سخنرانی : عقل از دیدگاه امام کاظم علیه السلام و زندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

(دریافت)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۲۲:۴۹
مرتضی آزاد