آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی
قال الله تبارک و تعالی: قد افلح من زکاها و قدخاب من دساها و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. همه می دانیم که اخلاق گم شده روزگار ماست و این سایت برای ارائه سخنان استاد اخلاق و عرفان محدث و فقیه و عارف بالله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم) ابراهیمی جرجانی راه اندازی شده است. عرفان ما برگرفته از ادعیه و سخنان معصومین علیهم‌السلام است که در مصباح الشریعه، مفاتیح الجنان، چهل حدیث امام خمینی رضوان الله علیه و سایر کتب روایی گنجانده شده است. تنها شرطش این است که از دو لب معصوم علیه‌السلام صادر شده باشد و بس. ولی بدون استاد و مرشد به جایی نخواهی رسید. اگر خواستید با استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله جرجانی صحبت کنید و از ایشان دستورالعمل بگیرید کافی است گوشی تلفن را بردارید و با شماره 32220851-051 تماس بگیرید. جلسات منزل استاد سی و چند سال است که در شب‌های پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهدالرضاعلیه‌السلام خیابان آیت الله بهجت 7-پلاک2/13 برگزار می‌شود که شما می توانید حضورا خدمت استاد برسید و از بیانات شیوای ایشان بهره ببرید.
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

پنج صفتی که خدا و رسولش آنها را دوست دارند

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۰۸ ب.ظ

عن أبی جعفر قال: أتی النبی صلی الله علیه و آله بأساری فأمر بقتلهم فخلی رجلاً من بینهم. فقال الرجل: یا نبی الله! کیف أطلقت عنی من بینهم؟ فقال: أخبرنی جبرئیل علیه‌السلام عن الله عزوجل أن فیک خمسَ خصالٍ یحبها الله و رسوله؛ الغیرة الشدیدة علی حرمک و السخاء و حسن الخلق، و صدق اللسان، و الشجاعة. فلما سمعه الرجلُ أسلم و حَسُنَ إسلامُه و قاتل مع رسول الله صلی الله علیه و آله قتالاً شدیداً حتی استُشهِدَ. «خصال شیخ صدوق، خصال پنجگانه، ح24، ص255».

امام باقر علیه‌السلام فرمودند: چند اسیر غیر مسلمان را به حضور پیامبر صلی الله علیه و آله آوردند [که واجب القتل بودند]، حضرت دستور دادند همه آنها را به قتل برسانند، جز یک نفر از میان آنها که حضرت او را آزاد کردند. آن مرد اسیر به پیامبر عرض کرد: ای پیامبر خدا! چرا از میان همه اسرا فقط از قتل من دست برداشتی؟ فرمود: جبرئیل علیه‌السلام از سوی خدای متعال برایم خبر آورد که در تو پنج صفت است که خدا و رسولش آنها را دوست دارند؛ غیرت شدید نسبت به خانواده‌ات، سخاوت، خوش خلقی، راستگویی، و شجاعت. چون مرد اسیر این سخن را شنید به دین مبین اسلام تشرف پیدا کرد و جزء مسلمانان واقعی گردید و در جنگ در رکاب رسول خدا صلی الله علیه و آله حضور پیدا کرد و به جنگ سرسختانه با دشمن پرداخت تا به شهادت رسید.  

صوت کامل این روایت را در اینجا بشنوید.                 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۹
مرتضی آزاد

نظرات  (۱)

سلام مهندس
+
اگه شخصی هر 5 تا مورد رو با هم نداشته باشه چی؟
مثلا 4 تا مورد رو داشته باشه
پاسخ:
سلام. حتی یکیش رو هم اگه انسان داشته باشه بهتر از کسی است که اون رو نداره! وبرای بدست آوردن بقیه اش باید تلاش کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">