آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی
قال الله تبارک و تعالی: قد افلح من زکاها و قدخاب من دساها و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. همه می دانیم که اخلاق گم شده روزگار ماست و این سایت برای ارائه سخنان استاد اخلاق و عرفان محدث و فقیه و عارف بالله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم) ابراهیمی جرجانی راه اندازی شده است. عرفان ما برگرفته از ادعیه و سخنان معصومین علیهم‌السلام است که در مصباح الشریعه، مفاتیح الجنان، چهل حدیث امام خمینی رضوان الله علیه و سایر کتب روایی گنجانده شده است. تنها شرطش این است که از دو لب معصوم علیه‌السلام صادر شده باشد و بس. ولی بدون استاد و مرشد به جایی نخواهی رسید. اگر خواستید با استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله جرجانی صحبت کنید و از ایشان دستورالعمل بگیرید کافی است گوشی تلفن را بردارید و با شماره 32220851-051 تماس بگیرید. جلسات منزل استاد سی و چند سال است که در شب‌های پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهدالرضاعلیه‌السلام خیابان آیت الله بهجت 7-پلاک2/13 برگزار می‌شود که شما می توانید حضورا خدمت استاد برسید و از بیانات شیوای ایشان بهره ببرید.
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

به نام خدا 

عن أبی حمزة، عن أبی جعفر علیه‌السلام قال: إن الله عزوجل أوحى إلى داود علیه‌السلام أن ائت عبدی دانیال فقل له: إنک عصیتنی فغفرت لک، و عصیتنی فغفرت لک، و عصیتنی فغفرت لک، فإن أنت عصیتنی الرابعة لم أغفر لک، فأتاه داود علیه‌السلام فقال: یادانیال، إنی رسول الله إلیک و هو یقول لک: إنک عصیتنی فغفرت لک،و عصیتنی فغفرت لک، و عصیتنی فغفرت لک، فإن أنت عصیتنی الرابعة لم أغفر لک، فقال له دانیال: قد أبلغت یا نبی الله، فلما کان فی السحر قام دانیال فناجى ربه فقال: یارب، إن داود نبیک أخبرنی عنک أننی قد عصیتک فغفرت لی، و عصیتک فغفرت لی، و عصیتک فغفرت لی، و أخبرنی عنک أنی إن عصیتک الرابعة لم تغفر لی، فوعزتک و جلالک لئن لم تعصمنی لاعصینک ثم لاعصینک ثم لاعصینک. «اصول کافی، ح4، باب التوبة، ص168، ح11».

ابوحمزه از امام باقر علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمود: خداوند متعال به حضرت داود علیه‌السلام وحی نمود که نزد بنده‌ام دانیال برو و به او بگو: تو مرا نافرمانی کردی و من تو را بخشیدم، و نافرمانی کردی و تو را بخشیدم، و نافرمانی کردی و تو را بخشیدم، اگر بار چهارم نافرمانی کنی تو را نمی‌آمرزم. داود علیه‌السلام نزد دانیال رفت و گفت: ای دانیال، من رسول خدا به سوی تو هستم و خداوند متعال به تو می‌فرماید: تو مرا نافرمانی کردی و من تو را بخشیدم، و نافرمانی کردی و تو را بخشیدم، و نافرمانی کردی و تو را بخشیدم، اگر بار چهارم نافرمانی کنی تو را نمی‌آمرزم. دانیال به حضرت داود گفت: ای پیامبر خدا، پیام خدا را رساندی.

هنگام سحر حضرت دانیال برخاست و با خدای خود اینگونه مناجات نمود: داود پیامبرت از تو برایم خبر آورده که من تو را نافرمانی کردم و تو مرا بخشیدی، و نافرمانی کردم و بخشیدی، و نافرمانی کردم و بخشیدی، و از جانب تو به من خبر داده که اگر بار چهارم نافرمانی کنم مرا نمی‌آمرزی. به عزت و جلالت سوگند، اگر مرا از گناه نگه نداری البته تو را نافرمانی می‌کنم، باز هم البته تو را نافرمانی می‌کنم، باز هم البته تو را نافرمانی می‌کنم!

بخشی از فرمایشات استاد جرجانی در مسجد جوادالائمه علیه السلام در روز جمعه 12/2/1393 مصادف با دوم رجب 1435ق. به مناسبت اول رجب ولادت باسعادت امام محمد باقر علیه‌السلام. برای شنیدن صوت این سخنرانی اینجا را کلید کنید.   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۲
مرتضی آزاد

نظرات  (۱)

سلام
مجموعه ی خوبیست
موفق باشید
به روزیم با باز هم دلم تنگ است
www.parishaniat.blog.ir
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">