آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی

گزارشاتی از جلسه ثقلین، خانه امام هادی علیه‌السلام و برخی از دیگر جلسات استاد

آیت‌الله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم)ابراهیمی جرجانی
قال الله تبارک و تعالی: قد افلح من زکاها و قدخاب من دساها و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. همه می دانیم که اخلاق گم شده روزگار ماست و این سایت برای ارائه سخنان استاد اخلاق و عرفان محدث و فقیه و عارف بالله حاج شیخ منصور (عبدالرحیم) ابراهیمی جرجانی راه اندازی شده است. عرفان ما برگرفته از ادعیه و سخنان معصومین علیهم‌السلام است که در مصباح الشریعه، مفاتیح الجنان، چهل حدیث امام خمینی رضوان الله علیه و سایر کتب روایی گنجانده شده است. تنها شرطش این است که از دو لب معصوم علیه‌السلام صادر شده باشد و بس. ولی بدون استاد و مرشد به جایی نخواهی رسید. اگر خواستید با استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله جرجانی صحبت کنید و از ایشان دستورالعمل بگیرید کافی است گوشی تلفن را بردارید و با شماره 32220851-051 تماس بگیرید. جلسات منزل استاد سی و چند سال است که در شب‌های پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهدالرضاعلیه‌السلام خیابان آیت الله بهجت 7-پلاک2/13 برگزار می‌شود که شما می توانید حضورا خدمت استاد برسید و از بیانات شیوای ایشان بهره ببرید.
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

راه به‌دست آوردن علم لدنی

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ق.ظ

به نام خدا

سیوطی در جامع الأحادیث می‌گوید: جاء رجل الی النبی صلی الله علیه و آله فقال: إنی سائلک عما فی الدنیا و الآخرة. فقال له: سل عما بدا لک. قال: یانبی الله! أحب أن أکون أعلم الناس. مردی به محضر پیامبر اکرم رسید و عرض کرد: من سؤالاتی در باره دنیا و آخرت از شما دارم. فرمود: هر سؤالی داری بپرس. عرض کرد: ای پیامبرخدا، می‌خواهم در علم بدون رقیب و از همه مردم داناتر باشم.

قال: اِتقی اللهَ تکن أعلمَ الناس. فرمود: تقوای الهی داشته باش تا از همه مردم داناتر باشی.

بدون شک و تردید یک سری علوم است که از طریق دانشگاه و حوزه و ضرب یضرب به دست نمی‌آید. آن علوم، اشراقات، افاضات، عنایات الهی، علم لدنی و از عالم ملکوت و عالم بالاست. زمانی انسان آن علوم را کشف می‌کند و به دست می‌آورد که تقوا داشته باشد. پرده‌های گناه و معصیت را از مقابل چشم و زبانش بزند کنار، هر وقت غبار گناه و معصیت از چشم، زبان و قلبمان پاک شد آن علوم به ما افاضه می‌شود. نص آیه قران است که می‌فرماید: إتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ اللهُ. «سوره بقره، آیه 282 »؛ یعنی تقوا را پیشه کنید تا خدا به شما علم بدهد. یعنی معلم شما می‌شود خدا.

مگر خدا مستقیماً معلم انبیاء نیست؟ مگر خدا معلم ائمه نیست؟ این افاضاتی که به انبیاء و ائمه می‌شود و این اشراقاتی که به قلب بعضی از غیر ائمه مثل مرحوم ملاصدرا رضوان الله تعالی علیه که کوهی از معرفت و فلسفه و علوم عقلانی و اشراقی و عرفانی است اینها افاضات و عنایات است. انسان وقتی اسفار ملاصدرا را می‌خواند والله به این نتیجه می‌رسد که علوم علومی نیست که در مدرسه و دانشگاه به‌دست بیاید. ملاصدرایی که خدا رحمت کند امام را می‌فرماید: ملاصدرا و ما ادریک ماالملاصدرا! ملاصدرا، از ملاصدرا چه فهمیدیم؟ آنهایی که ملاصدرا را رد و تخطئه می‌کنند، جهل مرکب دارند و در ظلمت به سر می‌برند نه در نور. آنها از آن علومی که نور است بی بهره هستند. العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء. باید انسان ریاضت بکشد و پا روی نفسش بگذارد.

پانزده سال در کهک قم خلوت کرد با خدا و خدا هم این همه عنایت به او کرد. بیش از چهارصد و خورده‌ای سال است دارند ملاصدرا را سنگ و به او تهمت می‌زنند و به او توهین و رد و ابرامش می‌کنند، بر رد اسفار ابعه‌اش کتاب می‌نویسند، ملاصدرا قوی‌تر می‌شود. من مثال زدم و گفتم: مثل کسی که برود پای کوه اورست و هیمالیا و هی شروع کند سنگ بزند و به کوه بگوید: می‌خواهم نابودت کنم! می‌خواهم چه کنم! هرسنگی که بزند به آن کوه اضافه می‌شود و می‌افتد روی کوه. ملاصدرا مطالبش از عنایات الهی، روایات و آیات قرآن گرفته شده، بر مبنای آیات قرآن است، یعنی وقتی خودش را تزکیه و تهذیب کرد آن اشراقات به او شد. «فرازی از سخنان استاد آیت‌الله محدث جرجانی در خانه امام هادی علیه‌السلام مورخ20/01/1393».

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۰
مرتضی آزاد

نظرات  (۴)

۱۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۷ خادم الحسین بنی فاطمه

سلام علیکم
ما را در انجام فرائض ماه پر برکت شعبان از دعای خویش فراموش نفرمایید
التماس دعا
یاعلی
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۸ غلامرضا پیرامون
سلام خدا قوت تلاش کردم کد امنیتی را بردارم مسیرش را نیافتم ممکنه راهنمایی بفرمایین.
التماس دعا
۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۲۵ محسن عروجی
عجب نکته نابی
خدا خیرشون بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">